• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Göç İdaresi Başkanlığı
  • Hatay Valiliği
  • Diğer Göç İdaresi Müd.

İl Göç İdaresi Müdürlükleri

Hatay İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Hatay İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Hatay İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    Hakkımızda Görevlerimiz Müdürümüz Mevzuat Kurumsal Kimlik Kurumsal Hizmet Standartları
  • YABANCILAR
    Düzenli Göç Düzensiz Göç Uluslararası Koruma Geçici Koruma İnsan Ticaretiyle Mücadele Uyum Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Fotoğraflar
  • İSTATİSTİKLER
    Güncel Veriler Raporlar
  • İLETİŞİM
    İl Göç İdaresi Müdürlüğü iletişim
°C
28
Mayıs2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Görevlerimiz
    • Müdürümüz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Kurumsal Hizmet Standartları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • İnsan Ticaretiyle Mücadele
    • Uyum
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Fotoğraflar
  • İSTATİSTİKLER
    • Güncel Veriler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • iletişim
 

Kurumsal Hizmet Standartları

06.05.2022

T.C.

HATAY VALİLİĞİ

   İL GÖÇ İDARESİ MÜDÜRLÜĞÜ

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

Sıra No

Hizmetin Adı

Başvuruda İstenen Belgeler

 

Hizmetin Tamamlanma Süresi (En Geç Süre)

 

1

 

3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun Kapsamındaki Muhtelif Başvurular

 

1. Dilekçe

30 GÜN

2

 

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamında Yapılan Başvurular

 

1. Dilekçe

15 GÜN

3

Uluslararası Koruma Kayıt Başvuru Belgesi

 

  1. Varsa Pasaport ya da Türkçe Tercümeli Kimlik Bilgisi
  2. İkamet Yerini Gösterir Belge (Yok ise 20 iş günü içinde ikamet yerini bildirmesi gerektiği yönünde tebliğ)
  3. Yabancının varsa uluslararası koruma başvuru talebine dayanak olacak belgeler (Mahkeme kararı vs.)

 

Müracaat Halinde Hemen

4

Uluslararası Koruma Güncelleme İşlemi

 

  1. Varsa Pasaport, kimlik belgesi vb. belgelerin aslı ve tercümesi
  2. Dilekçe
  3. İkamet yerini gösterir belge (Güncel adres bilgileri dahilinde)

 

10-15 DAKİKA

5

Geçici Koruma Kimlik Başvuru İlk Kayıt

 

  1. Suriye Arap Cumhuriyeti’ne ait kimlik, pasaport, evlenme cüzdanı, aile defteri gibi belgelerinin aslı ve noter onaylı çevirisi
  2. İkamet Yerini Gösteren Kira Sözleşmesi
  3. Kiralanan eve ait fatura
  4. Ev sahibinin kimlik kartı fotokopisi
  5. Kayıt işlemleri ortalama olarak 10 dakika içinde tamamlanmakla birlikte; sistem araştırması ve kayıt işleminin kesin onayı 30 gün sürmektedir.

 

30 GÜN

 

6

 

Geçici Koruma Güncelleme İşlemi

 

  1. Suriye Arap Cumhuriyeti’ne ait kimlik, pasaport ve ya evlenme cüzdanı gibi belgelerinin aslı, aile defterinin noter onaylı çevirisi
  2. İkamet Yerini Gösteren Kira Sözleşmesi
  3. Kiralanan eve ait fatura
  4. Ev sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi
  5. Güncelleme yapacak kişiye daha önce tarafımızca düzenlenmiş olan Geçici Kimlik Belgesi ya da Ön Kayıt Belgesi
  6. https://e-randevu.goc.gov.tr/ Adresinden ya da 157 Yabacılar İletişim Merkezi’nden Alınan Randevunun Bir Çıktısı

 

15-20 DAKİKA

7

 

Evlenme Ehliyet Belgesi

 

  1. https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden başvuru yapılması halinde gerekli değerlendirmeler Müdürlüğümüze başvuru yapmaksızın sistem üzerinden yapılmaktadır.
  2. Zaruri durumlar halinde İl Müdürlüğünden de gerekli değerlendirmeler yapılabilmektedir.
  3. İki tarafın kimlik bilgilerinin güncel olması kaydıyla;
  4. İki tarafın medeni halinin bekâr-dul (boşanma tarihi ya da ölen eşin ölüm belgesi) olması ,
  5. İki tarafın UYAP (Aktif arama kaydı ya da devam eden mahkeme kararı)- Tahdit Kaydının olmaması,
  6. Adres tescil kayıtlarının güncel olması,
  7. Taraflardan birinin Türk vatandaşı olması halinde vukuatlı nüfus kayıt örneğinin olması hallerinde,

    gerekli değerlendirmeler yapılmaktadır.

 

 

 

Müracaat Halinde Hemen

8

 

Yol İzin Belgesi

 

 

  1. https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden başvuru yapılması halinde gerekli değerlendirmeler Müdürlüğümüze başvuru yapmaksızın sistem üzerinden yapılmaktadır.
  2. Zaruri durumlar halinde İl Müdürlüğünden de gerekli değerlendirmeler yapılabilmektedir.

 

Müracaat Halinde Hemen

 

 

 

9

 

 

 

3.Ülke Çıkış İşlemleri

 

 

 

 

  1. Hatay iline kayıtlı şahısların kimliklerinin güncel olması gerekmektedir.
  2. https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden başvuru yapılması halinde alınan çıkış iznine istinaden gerekli yol izin değerlendirmeleri yapılmaktadır.
  3. UYAP (Aktif arama kaydı ya da devam eden mahkeme kararı vb) A tahdit kodunun olmaması gerekmektedir.
  4. İlgili şahısların pasaport ya da pasaport yerine geçen seyahat belgelerinin olması halinde gerekli değerlendirmeler yapılmaktadır.
  5. 18 yaş altındaki refakatli çocukların 3.ülkeye çıkabilmesi için anne ve babanın başvuruda hazır olması gerekmekte eğer anne ya da babadan birinin olmaması halinde olmayan kişinin diğer ebeveyne muvafakat vermesi gerekmektedir.
  6. Kişi hakkında mahkeme tarafından vasi atanmış ise işlemler vasi tarafından yapılabilecektir.
  7. Çıkış işlemleri için değerlendirme hemen yapılmakla birlikte, idari işlemler ortalama 1-2 günde tamamlanmaktadır.

 

 

 

 

Müracaat Halinde İşlemler Başlatılmaktadır

10

 

 

Gönüllü Geri Dönüş İşlemleri

 

 

 

  1. Yabancılar ülkelerine dönmek istedikleri takdirde gerekli değerlendirmeler yapılarak Gönüllü Geri Dönüş Kapsamında çıkış yapmaları hususunda işlem yapılmaktadır.
  2. UYAP Kaydının olması (Aranma Kaydı) - Yurtdışı çıkış yasağının olması halinde ülkeden çıkış izin verilmez ve gerekli yasal işlemler başlatılır.
  3. Ülkemizde bulunduğu sırada çocuğu olan aileler çocuklarının Nüfus kayıt işlemlerinin yapılması halinde gerekli değerlendirmeler yapılacaktır.
  4. Aile üyelerinden anne veya babadan biri ile 18 yaş altı çocukların Suriye’ye gitme talepleri varsa Suriye’ye gidecek olan ebeveyne çocuklar için muvafakat verilmesi halinde gerekli değerlendirmeler yapılmaktadır.

 

 

Müracaat Halinde Hemen

11

 

 

Adres Tescil İşlemleri

 

 

 

 

  1. İkamet Yerini Gösteren Kira Sözleşmesi
  2. Kiralanan eve ait fatura
  3. Ev sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi

 

 

Müracaat Halinde Hemen

 

12

 

Uzun Dönem İkamet İzni

 

    1. En Az 8 Yıl Kesintisiz İkamet İzni Olanlar İçin Uzun Dönem İkamet İzni
  1. En az 6 ay geçerli pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi (Kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfaların fotokopileri alınır. Ayrıca başvuruda Son 8 yılda giriş-çıkış için kullanılan tüm pasaportların işlem gören sayfalarının fotokopilerinin de teslim edilmesi gerekmektedir.)
  2. Dört (4) adet fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır. Aile fotoğrafı, özçekim, tanınmanızı zorlaştıran, güncel olmayan veya siyah-beyaz fotoğrafları sisteme yüklemeyiniz, aksi takdirde ikamet izni belgesi düzenlenmeyecektir!)
  3. Son üç yıl içerisinde sosyal yardım alınmadığını gösteren e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belgenin aslı (Valilikler/Kaymakamlıklar bünyesindeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından alınabilir)
  4. Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair onaylı, e-imzalı/imzalı belge
  5. Adli sicil kaydı (Kendi ülke makamlarından ve Türk adli makamlarından alınabilir.) (Ülkesine giriş/çıkış yapmaması nedeniyle kendi ülkesinden adli sicil kaydı verilemediğine dair belge ibraz edenlerden Türk makamlarından alacağı adli sicil kaydı yeterli kabul edilir) (Belgenizi temin süreniz uzun olabilmesi ihtimaline karşı başvurudan en az 3 ay önce talep etmenizde yarar bulunmaktadır)
  6. Adres Kayıt Sistemine kayıtlı olduğunu gösteren belge
  7. İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi (SGK’dan getirilecek olan provizyon belgeleri hem destekleyici, hem de aile bireylerini kapsayacak biçimde olmalıdır.)
  • Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge
  • Özel sağlık sigortası

 

30 GÜN

 

 

13

 

 

Kısa Dönem İkamet İzni

 

  1. Biyometrik Fotoğraf
  2. Randevu Formu
  3. İkametgâh Belgesi
  4. Sağlık Sigortası
  5. Pasaport Fotokopisi
  6. Harç Makbuzları

 

İlimizde 2016 tarihinden itibaren Kısa Dönem Turizm Amaçlı İkamet izni kapalı durumda olup, diğer kısa dönem ikamet izinleri ise Göç İdaresi Başkanlığının onayı ile düzenlenebilmektedir.

 

Not: İdare tarafından istenilmesi halinde:

1-)Vatandaşı olduğu veya yasal olarak ikamet ettiği ülkenin yetkili makamları tarafından düzenlenmiş adli sicil kaydını gösteren belgeyi sunulması

2-) Turizm amaçlı kalacak olanların seyahat planı sunması,

3-)Yeterli ve düzenli geliri olduğunu belgelemesi gerekmektedir.

 

 

 

 

30 GÜN

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

Aile İkamet İzni

 

  1. İkamet İzni Başvuru Formu
  2. Hatay Vergi Dairesine yatırılmış harç makbuzları
  3. 4 adet vesikalık fotoğraf, son 6 ay içinde çekilmiş; genişliği 220 piksel, yüksekliği 290 piksel, önden, yüzü açık, fonu beyaz ve biyometrik-CD’ye aktarılmış bir adet fotoğraf
  4. Pasaportun aslı fotokopisi (Resimli sayfa, son girişi gösteren sayfa, geçerlilik sürelerini gösteren sayfa.)
  5. Evlilik cüzdanı ve fotokopisi veya Nüfus Müdürlüğünden alınma 'Formül B' formu
  6. Destekleyici eşin 2 adet fotoğrafı
  7. Destekleyici eşin nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi
  8. Adli sicil belgesi (Cumhuriyet Savcılığından- Hem Yabancıya Hem T.C. Vatandaşı Eşine)
  9. Destekleyici eşin; Gelir belgesi (Maaş Bordrosu, Banka Hesap Dökümü)  ya da gelir beyanı

10. Genel Sağlık Sigortası (İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri, SGK’dan Provizyon Belgesi- Özel Sağlık Sigortası Kapsamı Ayakta 2000 TL- Yatarak Limitsiz)

11. Adres Bildirimi Belgesi (E-devletten T.C. Vatandaşı Eş ve süresi içerisinde olan yabancı için)

12. Başvuru sahibi yabancının kendi ülkesinden getirdiği Apostilli ya da Konsolosluk onaylı Sabıka Kaydı (İşlemlerden sonra 6 ay süre tanınmaktadır)

 

 

 

 

 

30 GÜN

15

Öğrenci İkamet İzni

 

  1. 4 adet Biyometrik Fotoğraf
  2. Başvuru  Formu
  3. İkametgah Belgesi (Noter onaylı kira kontratı)
  4. Sağlık Sigortası
  5. Pasaport Fotokopisi
  6. Harç Makbuzları
  7. Aktif olarak öğrencilik haklarından faydalanıldığını gösterir nitelikte öğrenci belgesi (e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge)

 

30 GÜN

 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

İlk Müracaat Yeri

   : Hatay İl Göç İdaresi Müdürlüğü

 

İkinci Müracaat Yeri

: Hatay Vali Yardımcısı

İsim

   : Murat KESKİN

İsim

: Erhan GÜNAY

Unvan

   : İl Göç İdaresi Müdür V.

Unvan

: Vali Yardımcısı

Adres

   : İl Göç İdaresi Müdürlüğü

Adres

: Hatay Valiliği

Telefon

   : (0326) 234 58 73

Telefon

: (0326) 214 62 13-14

Belgegeçer

   : (0326) 234 59 60

Belgegeçer

: (0326) 214 61 69

E-Posta Adresi

   : hatay@goc.gov.tr

E-Posta Adresi

: hatay@icisleri.gov.tr

 

 
 
 

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • Hakkımızda
  • Görevlerimiz
  • Müdürümüz
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik
  • Kurumsal Hizmet Standartları

YABANCILAR

  • Düzenli Göç
  • Düzensiz Göç
  • Uluslararası Koruma
  • Geçici Koruma
  • İnsan Ticaretiyle Mücadele
  • Uyum
  • Sıkça Sorulan Sorular

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Fotoğraflar

İSTATİSTİKLER

  • Güncel Veriler
  • Raporlar

İLETİŞİM

  • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  • iletişim
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • Görevlerimiz
    • Müdürümüz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Kurumsal Hizmet Standartları
  • YABANCILAR
    • Düzenli Göç
    • Düzensiz Göç
    • Uluslararası Koruma
    • Geçici Koruma
    • İnsan Ticaretiyle Mücadele
    • Uyum
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Fotoğraflar
  • İSTATİSTİKLER
    • Güncel Veriler
    • Raporlar
  • İLETİŞİM
    • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • iletişim
© 2019 Hatay İl Göç İdaresi Müdürlüğü